Alice - Ferry to Wonderland!

Márkaépítés

Mi a márkaépítés?

A márkaépítés egy termék, szolgáltatás vagy ügy:

  • eljuttatása kósza gondolattól az ötletig – ötletmenedzsment, piackutatás, versenytárs elemzés
  • részletes kidolgozása – termék/szolgáltatás jellemzők, piaci pozicionálás, célcsoport meghatározás, stratégia, árazás, üzleti terv készítése
  • bevezetésének gondos megtervezése és megvalósítása – erőforrás és akciótervezés, bevezetési projektmenedzsment
  • életútjának támogatása – fejlesztés, életciklus-tervezés, értékesítés támogatás, marketing. 

Reklámügynökség vagy márkaépítő?

  • Készterméket vesz kézbe

    Reklámügynökséghez akkor fordulunk, ha egy általunk kidolgozott termékkel, szolgáltatással a piacra akarunk lépni, vagy annak piaci pozícióját szeretnénk erősíteni. Eszünk ágában sincs bevonni őket a termékfejlesztési, árazási folyamatba, az értékesítési csatornák kiválasztásába vagy a jutalékrendszer megtervezésébe. Soha nem láttunk még reklámügynökséget például ügyfélszerződést vagy igénylőlapot írni.

    Reklámstratégiát készít

    A jó ügynökség nem kampányonként hanem legalább egy éves terv alapján dolgozik, melyben meghatározza, hogy az adott termékkel/szolgáltatással egy adott időszakban mi történjen (akciók, kampányok, PR stb.)

    Célja a kampány sikere

    A jó reklámügynökség célja nem az ügynökségi jutalék növelése, hanem az, hogy a kampány mérhetően eredményes legyen. Ezen belül manapság egyre nagyobb jelentőséget kap az ügyfél iterakciók pontos mérése.

    Kreatív

    Olyan kampányt készít, ami egyedi ötletre épül, megkülönbözteti az ügyfél termékét, szolgáltatását a többitől, megmarad a célközönség fejében és szerethető.

    Nagyban gondolkodik

    Zavarba jön az olyan kampányköltségvetésektől, amivel nem lehet 20-40-60 GRP-t elérni és az olyan kampányoktól, amiket nem lehet médiatervező szoftverben előállítani.

  • Elkísér az ötlettől a késztermékig

    Felmér, szelektál, végiggondol, megtervez, segít a megvalósításban. A márkaépítő akkor boldog, ha jelen lehet a “fogantatásnál”, a “születésnél” és elkísérheti ötletedet a világmárkává válás szép hosszú útján. Örömmel vezeti a termékfejlesztési projektet, megírja az ügyfélszerződést és az igénylőlapot, tárgyal a fogalmazókkal, áraz és jutalékrendszert tervez és mire eljut a bevezető kampányig már jobban ismeri az ügyet, mint a megbízója.

    Stratégiát és üzleti tervet készít

    A jó márkaépítő egyben látja a termék/ügy teljes életútját, erre épít taktikai terveket és megvalósíátsi programokat.

    Célja az ügy sikere

    A márkaépítő fő célja, hogy a termék lépésről-lépésre haladjon előre, folyamatos, optimális és életciklusának megfelelő eredményt produkálva.

    Kreatív és stratéga egyszerre

    Ne csak a kampány legyen megkülönböztető  – a szolgáltatás és a marketing mix minden eleme legyen egyedi!

    Naggyá tesz

    Nincs számára túl kicsi költségvetés: az adott lehetőségekhez keresi meg az optimális megoldást, figyelembe véve, hogy bármely nagy ötlet nagy sikerré tehető: lépésről-lépésre.

Mintaprojekt

Cirlce’n Line – mert minden nő szép!

2010. közepén kaptunk egy megkeresést, egy magyar tulajdonú, ám jelentős nemzetközi befektetői háttérrel rendelkező cégtől. Olyan szépészeti szolgáltatással szerettek volna megjelenni a magyar piacon, amelyMagyarországon egyedülálló, ezen túl az elképzelésben nem szerepeltek konkrétumok.

Amit tudtunk: 

  • Rendelkezésre áll egy, rendkívül igényesen felújított helyiség az Andrássy úton, mely azonban még kb. 90%-os készültségben volt.
  • Rendelkezésre állt mindaz a pénzügyi háttér, amely lehetőséget és időt ad a minőségi, kompromisszumokat nem ismerő rendszer kialakítására és a szolgáltatás bevezetésére.
  • Partnerünk teljes bizalmát élveztük, amely elengedhetetlen a sikeres munkavégzéshez.
  • Végül, hogy megvan bennünk mind a tudás, mind a képesség, hogy egy számunkra ismeretlen világban is sikeresen és jól teljesítsünk.

 

Feladataink voltak: 

  • Benchmark kutatás a hazai és külföldi piacokon, ilyen, vagy ehhez mérhető szolgáltatások körében. Szalon koncepció kidolgozása. A potenciális hazai fogyasztók körének definiálása, felkutatása, a szolgáltatások eladhatóságának biztosítása, új fogyasztói igények megfogalmazása.
  • Az üzleti modell felépítése, a szolgáltatási körök kialakításával és üzemelési leírásokkal. Pozícionálás a magyar piacon, Üzleti terv készítése. Árstratégia, szolgáltatások árazása.
  • Üzleti és működési rendszerek felépítése, tesztelése, fejlesztése.
  • Az ingatlan kivitelezésének felügyelete (befejezési szakasz), a szükséges változtatások megtervezése, kivitelezése, vállalkozók koordinálása.
  • Márkanév és szolgáltatásnevek, Arculattervezés, honlap fejlesztés irányítása.
  • Marketing és PR stratégiai tervezés.
  • Személyzet kiválasztása, képzése, kommunikációs és egyéb tréningjeinek bonyolítása.
  • Értékesítési stratégia kidolgozása, értékesítési csatornák kialakítása.
  • Ügyfél-tájékoztató anyagok teljes körű kidolgozása, on-line és off-line kommunikáció megszervezése, bonyolítása.
  • Megnyitó és egyéb események szervezése, bonyolítása
  • A megnyitást követően interim menedzsment. Működéstámogatás az üzemelés első évében.

Sitemap