Alice - Ferry to Wonderland!

Mentőakciók

Az elmúlt néhány év alatt sikerült nem csupán ügyfeleket kiszolgálnunk, hanem olyan ügyeket képviselnünk, melyek – pl. a kultúra, a környezetvédelem, a tudás, az egészség – mindenki számára fontosak és “megmentésre várnak”. Sikeres kommunikációjuk összetettebb gondolkodást, több aprómunkát és egyedi, költséghatékony megoldásokat kíván.

Munkánk során sokszor kell egyedi eszközöket és megoldásokat kidolgoznunk és megvalósítanunk különleges helyzetek kezelésére. Tudjuk, hogy a sikeres üzletfejlesztés és kommunikáció feltétele az empátia, a kreativitás, a hosszú távú stratégiai gondolkodás és az alapos tervezés.

Nincs két egyforma ügy, vagy ügyfél és egyes ügyek több erőfeszítést, igazi elkötelezettséget kívánnak. Ezekből a “mentőakciókból” mutatunk be most néhányat.

Különleges megoldások különleges ügyekhez

  • Milyen körülmények között születünk és szülünk? Hogyan, milyen környezetben növünk fel? Fontos-e a szépség, a belső harmónia megtalálása? Hogyan őrizhetjük meg egészségünket? Ki segít nekünk, milyen információhoz juthatunk, ha betegek leszünk? Megöregedhetünk-e szépen, teljes életet élve? Hogyan dolgozható fel az elmúlás? Hogyan őrizhetjük meg társadalmi és történelmi örökségünket? Ezek a kérdések emberi létünk mindennapjait érintik – s mégis, vagy éppen ezért nehéz megtalálni a megfelelő hangot, ha ezekről beszélünk.

    Lehet-e ilyen kérdésekben jól működő kommunikációs megoldásokat kidolgozni?

    Csapatunk kiemelkedő tapasztalatokkal rendelkezik az “érzékeny kérdések” kommunikációja területén. A soft marketing megoldások kidolgozásával és megvalósításával azokat az ügyfeleinket segítjük, ahol a „hagyományos” reklám nem megfelelő eszköz, vagy egyáltalán nem alkalmazható, jogi, etikai, vagy piaci megfontolásból.

    A megoldások kidolgozása előtt:

    • részletesen megismerjük az „érzékeny környezetben működő” ügyfél igényeit
    • közösen meghatározzuk az elérendő célt
    • feltérképezzük azt a feltételrendszert, amiben ezt a célt el kell érnünk (jogszabályi környezet, fogyasztói attitűdök és „félelmek”, jelenlegi imázs)

    Mindezek alapján dolgozunk ki az ügyfél számára olyan optimális megoldást, melynek segítségével a kívánt cél elérhető.

    Emberség-projektjeink

    Hosszútávú tervezés – stratégia – empátia és kreativitás. Ezeket az alapelveket – vázlatpontokat – követjük, ha érzékeny környezetben működő partnerrel dolgozunk. Segítségükkel építettünk fel sikeres kommunikációs megoldásokat a gyógyszergyártás/kereskedelem területén az Immunal Kft., az Astra Zeneca Zrt. és a TEVA Magyarország Zrt. számára.

    A Budapesti Temetkezési Intézet ZRt. (BTI) több, mint hat évig volt ügyfelünk, itt a soft marketing eszközök széles tárházát alkalmazzuk eredményesen. Sokak számára furcsának, morbidnak tűnhet,hogy a BTI ZRt. kommunikálni akar, de egyrészt ebben a szolgáltatás-csoportban is erős a konkurencia, másrészt a cég megítélésén is javítani kellett. A temetőt, temetkezést, mint témát tabuként kezelte mindenki, így viszonyult hozzá a média is. A hat, közös munkával töltött év alatt nemcsak marketing, hanem nemzetközi viszonylatban is úttörő szemléletformálást valósítottunk meg. Ma már az elhunytak tiszteletéről, a temetőkről nem csak Halottak Napján lehet beszélni. A Csend Napján, amely június második hétvégéjére esik, hetedik éve több ezren látogatnak el a Fiumei Úti Nemzeti Sírkertbe, ahol színvonalas kulturális programokkal tölthetik el ezt a különleges napot. Ezen a napon a temető békés városi parkként, az élő természettel és nem az elmúlással várja a városlakókat. Tavasszal és ősszel a Nemzeti Sírkertben diákcsoportoknak tartanak rendhagyó történelem,- és irodalomórákat . A www.nemzetisirkert.hu honlap 2007-ben az Év Honlapja lett kultúra kategóriában. Lépésről-lépésre , a megrendelővel közösen bontottuk le az előítéleteket, kommunikációs korlátokat és félelmeket, miközben – bár a temetkezési reklámot a törvény szigorúan tiltja – egyetlen jogi előírást sem sértettünk meg. Együttműködésünk során megújult, és számos egyedi szolgáltatással bővült a BTI honlapja is.


  • A reklám néha bosszantja a reklámszakembert

    A marketing és kommunikációs területen dolgozó szakemberként nap, mint nap érezzük, hogyan csábít fogyasztásra a reklám. Ez jó. Vagy mégsem? Persze mi is ebből élünk, de szülőként, felelősen gondolkodó emberként gyakran tesszük fel a kérdést – meddig mehet ez így?

    Meddig történhet meg, hogy már óvodás korú gyermekünk azt a joghurtot, csokoládét, játékot kéri az üzletben, amit a gyermekcsatornákon rázúduló reklámözönben lát? És milyen garanciák vannak arra, hogy az egészségesnek mondott termék egészséges? Miért élünk a – sokszor mesterséges – színek, szagok, illúziók bűvöletében? Miért fordulhat elő, hogy úgy veszünk hitelre lakást, utazást, kocsit, boldogságot, hogy közben nem számolunk a következményekkel?

    Több éve foglalkoztatnak minket ezek a kérdések, és egyre inkább látjuk: ezeket a folyamatokat meg kell állítani! A piaci szereplők – termelők, szolgáltatók, kommunikációs cégek – a hatóságok, és a fogyasztók közös erőfeszítéseire van szükség ahhoz, hogy a jövő nemzedéke ne elhízott, beteg, saját szemetébe és adósságbörtönbe temetett emberekből álljon.

    Egy-két gondolatunkból már kész programot építettünk – pl. a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséggel közösen kidolgozott Kölyökbarát Termék Program – de még számos ötletünk van pl. a pénzügyi kultúra elterjesztése területén, melyhez várjuk a tenni akaró partnereket. A vázlatokat már elkészítettük – a mesterművek közös megalkotásra várnak.

    Több éves munkánk alatt számos akadályba ütköztünk, de legalább azt elmondhatjuk magunkról, hogy látjuk és ismerjük azokat a nehézségeket, melyekre a tudatos fogyasztáshoz kapcsolódó programok kidolgozásakor és a megvalósításkor számítani lehet.

    Ha Önt, mint felelősen gondolkodó piaci szereplőt, vagy egy-egy területen illetékes szakmai szervezetet, hatóságot érdekli, hogyan tudnánk együtt tenni valamit az élhetőbb, tudatosabb, kevésbé pazarló világért, vegye fel velünk a kapcsolatot! Várjuk az újabb kihívásokat!


  • Nagy kihívások, kis költségvetésből

    A kulturális kommunikáció évről évre dinamikusan fejlődő terület – ugyanakkor nagy kihívás elé állítja azokat, akik ebben az ágazatban szeretnének sikeres kommunikációs projekteket megvalósítani.

    Mire kell felkészülni?

    A kulturális területen kulturális szakemberek, művészek, kultúraközvetítők és kultúraszervezők dolgoznak – ahhoz, hogy sikeres csapatot alkothass a megrendelővel fontos, hogy az ő nyelvét beszéld, kerüld a szakmai frázisokat, a kibogarászhatatlan médiaterveket és a bonyolult költségvetést.

    Nagy kihívások – kis pénz – Magyarországon a kultúra nem önfenntartó ágazat. Számos kulturális produkció még jelentős támogatás mellett sem nyereséges. Minden, gazdasági életben reálisnak tartott költségvetésből gondolatban le kell húznod egy nullát, ha kulturális kampányt tervezel. Fontos, hogy lásd, ha felesleges költségekbe vered ügyfeledet, azzal az egész ügyet veszélyezteted.

    Ahol nem működik a „hagyományos mosópor” – A kulturális területen nem működnek a „vedd meg/vidd el” üzenetek, nincs értelme az összehasonlító reklámnak és nincs pénz celebek megszólaltatására. Nem működnek a média tervezésben szokásos célcsoport meghatározások (18- 49 A ,B). Fontos, hogy az adott műfajra, produkcióra érzékeny „befogadó” érdeklődését keltsd fel, és jó, ha sikerül fokozatosan tágítani a célcsoporton.

    A produkció építi az imázst – Minden kulturális szervezet vagy projekt szeretne márkanévvé válni. De lehet-e a Nemzeti Kulturális Alap, a Művészetek Palotája vagy a Médiawave valódi imázzsal rendelkező márkanév? Igen, de csak az általuk képviselt, támogatott, véghezvitt produkciók segítségével. Éppen ezért a kulturális területen a márkaépítés eszköze a produkció középpontba állítása.

    Ezeket az alapelveket – vázlatpontokat – követjük, ha kulturális partnerrel dolgozunk. Segítségükkel építettünk fel sikeres kommunikációs megoldásokat a Nemzeti Kulturális Alap (NKA), a Nagy Könyv Programiroda, a Művészetek Palotája, a Budapesti Tavaszi Fesztivál (Fringe), a Médiawave,NKÖM, Budapesti Történeti Múzeum, a Semmelweis Orvostörténeti Múzeum, az Országos Idegennyelvű Könyvtár és Zeneműtár, vagy egy német-magyar kulturális projekt: A Bipolar számára.

    Több éves munkánkkal kézzelfogható eredményeket értünk el ügyfeleinknél, és egyúttal értékes tudásra, a terület átfogó ismeretére tettünk szert. Tudjuk, milyen a jó kulturális ajánló, hogyan kell egyszerre akár 20-30 művésszel vagy kultúra közvetítővel kapcsolatot tartani, hogyan kell a „kultúraérzékeny” média-mixet összeállítani, minimális költségvetésből is eredményt elérni.


  • A sikeres üzlet titka a párbeszéd

    Nem pusztán az üzenetek megfogalmazásáról és optimális célba juttatásáról szól, különösen akkor nem, ha fontos ügyről van szó, mely számos szereplőt érint.

    Értsd meg! – Ismerd meg! – Hallgasd meg! – Teremts párbeszédet! – Vitasd meg! – Békítsd meg! – Állítsd az ügy mellé! – Hangold össze! – Fogalmazz meg közös célokat! – Nyerj támogatókat a megvalósításhoz!

    Megannyi fontos feladat, amely nélkülözhetetlen  a projekt sikeréhez!

    Ezeket az alapelveket – vázlatpontokat – követjük, ha több éven át zajló, széles társadalmi bázist érintő projektekben dolgozunk. Segítségükkel építettünk fel sikeres megoldásokat 2005 legnagyobb kulturális projektje: A Nagy Könyv számára és valósítottunk meg hatékony kommunikációt Magyarország egyik legnagyobb környezetvédelmi projektjének – Vegyépszer Metallochemia projektszámos résztvevője között. A társadalmi összefogás, amelyre a pályázati kommunikációt építettük segítette Pécset , hogy elnyerje az Európa Kulturális Fővárosa – 2010 címet.

    A kiemelt projektekben nem csupán a kommunikáció területén segítjük ügyfeleinket, de készen állunk projektirányítási, és operatív vezetési, szervezési tapasztalatainkkal is segíteni a sikeres megvalósítást. Kiemelt projektjeinkben – Opennetworks, Circle ‘n Line és Culevit (Immunal Kft.) – termék- és szolgáltatásfejlesztési, sales/értékesítési csatorna fejlesztési és operatív menedzsment feladatokat is ellátunk.

 

 


Sitemap
Immediate Byte Immediate Unity